FAQ

Kontakt

Hur kan jag kontakta kundsupport?

Det enklaste sättet är att kontakta oss via e-post: info@getsnella.com

Frakt & Retur

Erbjuder ni fri frakt?

Ja , vi erbjuder gratis frakt på alla beställningar över 100 €. 

Vart skickar du?

Vi skickar inom EU.

Vilka transportörer använder du?

Vi skickar med Postnord

När kan jag förvänta mig att få min beställning?

Beställningar skickas inom 1-4 arbetsdagar efter att beställningen tagits emot. Standardleveranstider till Sverige är 2-5 arbetsdagar och inom EU 3-10 arbetsdagar.

Vad är din returpolicy?

Om du inte är nöjd , vänligen fyll i returformuläret och skicka tillbaka dina varor inom 14 dagar på egen bekostnad. För att vara berättigad till retur måste dina varor vara oanvända och i samma skick som du fick den. Hängbrickan ska fortfarande fästas på plagget. 

Betalning

Vilka betalningsmetoder accepterar du?

PayPal, Visa, Mastercard, Maestro, American Express, Apple Pay, Google Pay, Klarna, Sofort, Bancontact, eps-Überweisung och iDEAL.

Gåvor

Erbjuder ni presentkort?

ja! Vi erbjuder presentkort till ett värde av €10, €25, €50 och €100 och de är giltiga i 5 år från inköpsdatum.

Erbjuder ni presentpapper?

Nämn det i meddelanderutan i kassan så slår vi in ​​dina presenter snyggt.

Kan jag inkludera en presentlapp?

Nämn det i meddelanderutan i kassan så lägger vi till en presentlapp.

Kan du skicka ett presentkvitto utan prissumman?

Du får ett kvitto automatiskt efter ditt köp. Vi skickar inga kvitton tillsammans med beställningen.

Jag skulle vilja returnera en vara som jag fått i present, hur gör jag det?

Eftersom vi är ett litet företag och inte säljer våra produkter någon annanstans kommer det inte att vara några stora problem att spåra beställningen. Kontakta hannah@getsnella.com så ska vi försöka reda ut detta.

Hållbarhet

Hur kan jag donera mina skonsamt använda Snella-produkter?

Vi värdesätter högt att våra produkter används av många barn under många år. När du är urvuxen - lämna över till syskon, ge till vänner eller ta dem till en donationsbehållare för kläder. Vi kan även ta hand om dina begagnade Snella-artiklar för återförsäljning, uppcycling och återvinning mot butikskredit, läs mer om vårt återtagningssystem här .

Var tillverkas plaggen?

Vi gör våra produkter så lokalt som möjligt i EU. Alla våra tillbehör är tillverkade i Berlin, Tyskland och Beetles kollektion är tillverkad i Polen. Våra T-shirts och sweatshirts är tryckta i Berlin och tillverkas i Bangladesh. Vi siktar på att tillverka alla våra plagg i Berlin inom en snar framtid. Vi köper material tillverkat i Europa.

Vilken typ av färger använder du?

Vi föredrar att printa ut digitalt snarare än att färga tyger. Våra ribbtyg, t-shirts och sweatshirts är färgade i enlighet med OEKO-TEX Standard 100 och Global Organic Textile Standard (GOTS).

Är plagg 100% ekologisk bomull?

Vi köper endast tyger och kläder som är gjorda av ekologisk bomull och uppfyller Global Organic Textile Standard (GOTS). Vår ribb innehåller 4 % elastan och våra sweatshirts innehåller 15 % återvunnen polyester. Vi arbetar hårt varje dag för att minska användningen av plast, med en vision att erbjuda barnkläder fria från polyester och elastan. Redan idag väljer vi corozo-nötknappar istället för plast- och naturgummi-resårband istället för elastan.

Vad är ekologisk bomull?

Vad är fördelarna? Ekologisk bomull är en GMO-fri fiber som använder mindre vatten än vanlig bomull. Inga kemiska gödselmedel eller bekämpningsmedel ingår i produktionen. Rotation av grödor upprätthåller en friskare, fuktigare och bördigare jord, och avfallet från denna typ av bomullsproduktion återvinns och kan mata djur. Den kommer att brytas ned helt över tiden när den stickas utan att blandas med polyester eller elastan.

Grossist

Erbjuder ni partihandel?

Vi producerar endast begränsade mängder av våra kläder och accessoarer och har väldigt lite i lager. Vi fokuserar i första hand på att sälja direkt till slutkonsumenter (B2C) eftersom det kostar mycket att göra rättvist, naturligt och småskaligt. Om du är intresserad av grossist, vänligen kontakta oss på hannah@getsnella.com så tar vi det därifrån.

Säljer du dina produkter i butik?

Vi säljer våra produkter här på Snella direkt till dig som kund och genom vår Etsy-butik. Håll utkik på våra sociala medier då vi även säljer på fina designmarknader.

Storlekar

Hur bestämmer jag mitt barns storlek?

Kolla våra storlekstabeller om du är osäker och jämför med ditt barns mått. Om du är tveksam rekommenderar vi att du går upp en storlek. Alla tyger, även våra, krymper en aning vid tvätt, vilket är bra att ha i åtanke när man väljer rätt storlek. Acceptabel krympning är 5 % vid tvätt enligt våra rekommendationer.

Försäljning och marknadsföring

Vilka varor är undantagna från reor och kampanjer?

Vi har sällan några reor eller kampanjer. Om vi ​​gör det nämner vi i detalj vilka produkter som ingår i erbjudandet.

Kan jag använda mer än en kampanjkod?

Nej, det går inte att kombinera kampanjkoder med andra koder eller rabatter.